Tudong Ohh Tudung nak lawa & nak pahala

Banyak sungguh tudung fesyen terkini dipasaran dan semuanya di bawah TAG LINE tudung muslimah. Syukur Alhamdulillah dengan budaya pemakaian tudung namun apa yang menyedihkan pemakaian tudung tersebut tidak mengikut syariat yang dikehendakki oleh Islam. Seharusnya pemilik, pereka tudung2 ini lebih sensitif dengan keluaran dan rekaan mereka kerana ia melibatkan aurat muslimah dan juga saham mereka di akhirat kelak. Usah hanya memikirkan untung dunia. Untung akhirat wajar di timbang tara.
Ayat 31 surah al-Nur yang bermaksud: “Perintahlah (wahai Muhammad) akan wanita Mukminin supaya mereka mengawasi “mereka ” dan supaya mereka menjaga alat-alat kemain mereka dan aurat mereka.  Dan tidak boleh mereka memperlihatkan aurat mereka kecuali aurat yang zahir (muka dan dua tapak ngan). Dan wajib mereka memakai tudung kepala serta menutupi bahagian dada mereka….” Sebagai renungan kita bersama. Kepada pengeluar & pereka ribuan maaf dipinta niatku hanya ingin perubahan ke arah penutupan aurat yang sebenarnya.

Tudung Ariani ada size namun model iaitu Ekin isteri kepada Mawi memakai size yang mungkin dirasanya nampak ranggi namun melewati syariat menutup aurat sebenarnya. Tudung Ariani ini nampak amat molek apabila Wardina yang memakainya sebab yang dikenakan oleh Wardina bersize besar.
Tudung Fareeda mungkin ada yg bersize besar namun kebanyakkan digayakan atas paras dada ...OMG nak tutup aurat atau nak berfesyen pisau ditangan kita ....pilihan ditangan kita

Tudung Munawarah .....melepasi dada jubah yang dikenakan pun longgar bersesuaian dengan imej sebenar seorang muslimah.
Nampak modern & tudung yg melepasi dada......sweet.



Comments

  1. sgt2 selesa dgn tudung size L :)

    ReplyDelete
  2. nak lawa nak pahala????tudung camni dapat dosa lah....
    dalam quran jelas nyata tudung kena tutup kebawah paras dada kan...
    Pakaian mcm blkg unta pun dapat dosa...see yg pink tu,bkn main besar bonjolan2 dia,kpala,dada..huhu >.<

    ReplyDelete
  3. Lawa la awek tudung fareeda tu..dia single x?boleh bg I kenal diorang?

    ReplyDelete
  4. gila bapak mawi kita...puas yo!!!!!!haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts