Macam dapat Cheque NUFFNANG

Sebenarnya berita ni aku tahu drp tahun lepas cuma tak pasti bila ...akhirnya bank statement yang kami terima baru2 ni bolehlah dijangkankan bulan 10 ni nanti abihlah loan rumah yg kami beli pada tahun 1999 ...Yahoooo Yabedabedo. Daripada balkoni rumah aku terpandang landed property "bandar Puteri Puchong" dan sesekali aku menjeling takala pulang drp Cyberjaya D'Alpinia sebelah dengan LDP.

Bak kata hubby tersayang aka my Financial Planner yg amat anti interest ....Jgn berhutang, tok sah gatai refinance property, tok sah panjangkan masa hutang, jgn dok tambah hutang semata nak nampak vogue tulah sebaik-baik financial planner.

Mak, mertua & mak jang PJ adalah orang yang banyak bagi nasihat walaupun mereka insan biasa namun mereka ini berlebih dalam saving & investment ttp amat kurang dalam membuat liabiliti (hutang). Mereka2 bukanlah bergaji 5 figure tetapi mampu membeli tanah berekar....rumah mereka tiada sofa ribu2, tiada LCD TV terkini namun mereka ada sesuatu untuk dikongsi buat anak cucu. Pesanan mertua jangan bazirkan duit sbb ASTRO depa tak bagi kebaikan apapun kat kita ....RM yg kita invest pada astro kalau invest dalam Tabung Haji lebih menafaat. Dan aku percaya tanpa hutang hidup lebih tenteram. Aku ingin berkongsi sesuatu dengan anak cucu akan datang. Sebagaimana Tok Wan Taib membuka bendang di pida ......hasilnya dapat dirasa oleh cucu-cicitnya.



Comments

Popular Posts