Kestimewaan Orang-Orang Yang Selalu Sholat Tepat Waktu


Di opis aku selalu melihat sorang adik ni yang kuanggap mcm anak buahku kagum aku dgn dia...semoga aku jua istiqomah sepertinya solat tepat pada waktunya terutama ketika di opis ini. Kerja membuatkan aku selalu ralit. Sebagaimana sebelum ini aku suka melihat insan disudut positif dan cuba mengikutinya. Semoga Allah SWT sentiasa merahmatimu adik.

Dulu semasa di Tesco aku suka melihat seorang kakak, dia adalah secretari kepada CEO. Walaupun ketika itu dia belum bertudung namun dia tetap dalam menjaga solat. Dari tutur kata dan riak laku hatiku mengatakan baiknya kakak ini dan pasti dia akan menjadi lebih baik dari diri ini jika dia berjilbab. Memang benar Allah SWT telah membuka hatinya dan akulah insan yang gembira melihat hijrahnya itu.

Barang siapa yang MENJAGA (Selalu Mengamalkan) Sholat 5 waktu tepat waktu nya, maka ALLAH Subhanahu Wata’ala akan memberi KEISTIMEWAAN pada orang itu dengan 9 macam KEISTIMEWAAN:

1. Cinta ALLAH selalu Tertuju pada nya..
2. Tubuh nya akan selalu sihat..
3. Malaikat selalu melindungi nya..
4. Berkah ALLAH selalu turun kepada nya..
5. Wajah nya akan nampak bagaikan wajah orang-orang yang Soleh..
6. ALLAH akan memberi kelapangan dada..
7. Akan melewati titian Shiratal Al-Mustaqim seperti Buraq..
8. ALLAH akan menyelamatkan dari siksaan api Neraka..
9. ALLAH akan Mensejahterakan tempat nya (Kelak di Akhirat) bersama dengan para Wali-wali-NYA, mereka itu tidak pernah mengeluh atau berduka cita selama-lamanya. .
(Khalifah Utsman Bin Affan)
Radiyallahu’Anh u..
 
Semuga BERMANFAAT untuk kita bersama, dan semuga kita MENGAMALKANNYA. copy dari posting FB senior essemjay An Nur.

Comments

Popular Posts