Doa buat calon-calon PRU13 dari aku yang duduk atas pagaq

kenapa aku berdiri di atas pagar?
Adakah kerena aku tiada pendirian?
PR atau BN padaku sama saja suatu pakatan parti-parti politik yang kini ghairah berkempen untuk memenangi tampuk pemerintahan. Mengapa dan kenapa mereka ghairah termaktup dalam manifesto masing-masing. Namun selain dari yang terhidang dalam manifesto tersebut hanya Allah SWT sahaja yang mengetahui apa yang tersembunyi di dalam hati-hati mereka.
Aku tidak pernah percaya mana-mana parti sekalipun. Semuanya ciptaan manusia yang bersifat tidak sempurna. Hanya Allah SWT sahaja yang sempurna sifatnya.

Anak bertanya: "mama sokong sapa"
Mama: "mama tak sokong sapa pun"
Anak: "macam mana pulak"
Mama: "boleh jadi mama sokong calon PR dan boleh jadi mama juga sokong BN"
Anak: "boleh ke mcm tu mama"
Mama: "boleh...kita kan amalkan demokrasi. mama suka perati dan meneliti".

Sebagai seorang yang matang kita tidak boleh hanya bergantung kepada provokasi untuk membida undi apa yang tersemat di hati-hati mereka yang membida tidak kita ketahui dan hanya Allah SWT saja yang mengetahui apa yang tidak ketahui. 

Dan sebagai seorang mukmin kita tidak wajar mengata dan mengutuk Islam yang lain kerana kejahilannya. Kita langsung tidak berhak untuk menghukumnya ahli neraka atau syurga...kita hanya hamba dan kita juga akan dihukum olehNYA dengan kemudaratan yang dilakukan oleh diri kita melalui lisan, posting kita, timeline kita, tweet kita.

Aku pegang teguh pesanan abah dan mak. Percaya dan berpeganglah kepada 2 iaitu Al Quran dan Sunnah.

"Aku tinggalkan kepada kamu 2 perkara. sekiranya kamu berpegang pada kedua-duanya, kamu tidak akan sesat selamanya iaitu kitab Allah (Al-Quran) dan sunnahku" hadis riwat Imam Malik.

 Dan kepada anak2ku doakan ini....
Ya Rabb aku yang lemah ini memohon kepadaMU keranaa Engkaulah lebih mengetahui apa yang tidak kami ketahui.
Kepada pemimpin yang beragama Islam, semoga Allah Akan membantu kamu sekiranya bertanding demi Islam. Sekiranya inginkan jawatan semoga Allah Akan menghancurkan kamu! Copy doa yang sama oleh ulamak dr Makkah apabila sorang Adun mintak di doakan supaya dia menang next election (via kak hazlin Essemjay)


Comments

Popular Posts