Bingkisan buat Izzat (Muhammad Nur Qulhizzat)...berbahagialah kamu di alam sana

Semalam Alang Myra pulang membawa berita sedih, "mama izzat dah tak der, cik yan yang bagi tau". Semua terdiam bagai tidak percaya. Mama, "betoi ka ni Alang, mama tak tau pun tak pa nanti mama check FB cik Idah", kataku kepada anak-anak. 

Anak-anakku dan anak-anak Idah rapat memandangkan mereka tinggal di taska yang sama. Izzat sebaya dengan Al Khattab. Anak-anak bila berjumpa dengan anak-anak idah riuh macam adik beradik. Nama Huda, Izzat dan adik-adik mereka sentiasa meniti di mulut anak-anak. Dan aku memang tertarik dengan personaliti ibu mereka yang padaku amat baik hati dan tabah sekali.

Hari ini. Tetiba aku melihat posting idah di new feed:

Assalamualaikum kepada semua yang mengenali saya. Berbanyak terima kasih kepada teman2 semua yang mengucapkan salam takziah utk arwah anak saya yang meninggalkan kami sekeluarga dengan tiba2...apapun saya redha dengan apa yang berlaku kerana semua ini adalah perancangan Allah swt yang lebih mengetahui segalanya...semoga Muhammad Nur Qulhizzat bin Zaidi, tingkatan 1 Zuhrah di Sek.Men. USJ 21 ditempatkan di kalangan umat yang terpilih dan tunggu ibu di pintu syurga ya.....Aminnn — at Kg. Gong Tok Nasek,K. Terengganu
Al fatihah, berbahagialah mu anak di syurga sana. Amat bertuah sekali mu anak kerana pulang diusia muda ini tanpa sempat diguris oleh noda dunia. Air mata laju mengalir. Aku terus email cik B untuk confirmkan berita yang dibawa oleh alang Myra. Cik B turut bersedih memandangkan kami memang kenal anak ini. Dan aku terus terbayang wajah anak kecil mengayuh basikal ........

Idah,

Tabahlah wahai sahabat dan aku pasti kau amat tabah dan sungguh bertuah kerana kita telah tahu tempat anak kita memang di syurga sana.

Alfatihah buat allahyarham Muhammad Nur Qulhizzat bin zaidi semoga rohnya dikalangan mereka yang dirahmati Allah SWT. Amin










Comments

Popular Posts