Cinta Jangan Pergi - Episod 6

Melayan lagi Cinta Jangan Pergi, taksub yer dengan cerita lagho ni bukan apa malas mama nak melayan cerita2 dan berita PRU 13. Daripada den sakit mata dan telinga baik layan cerita cintan cintun dengan cik B sambil-sambil tu terkenang semula zaman cintan-cintun kami. Si kakak dah mula la jeles dengan papa dan mama. 

Dalam cerita ni ada satu watak yang jiwanya sakit iaitu watak Shireen yang dilakonkan oleh Ramona Zam Zam. Shireen ni mewakili manusia yang tidak puas hati dengan kehidupan orang lain dan tidak boleh menerima takdir. Orang yang tidak pernah menerima takdir dalam hidup mereka akan sentiasa menyalahkan orang lain yang menjadi penyebab kekalahan mereka dalam hidup.

Dialog Dr Hud ketika menceritakan perihal aruah ayahnya dan ibunya. Sweetkan sebenarnya itulah kita. Kita datang dari keluarga yang berbeza...berbeza pendidikan, pergaulan, lokasi namun perkahwinan menyatukan kita.

"dulu ayah dan mak banyak perbezaan tp mereka boleh atasi perbezaan itu ...mereka rapat dan tidak boleh berenggang..." 

Watak-watak teman yang sentiasa dibelakang dan sometimes mempengaruhi pemikiran kita dan adakala pendapat mereka seolah tidak memahami apa yang kita rasa sebenarnya ada disekeliling kita. Walaupun teman-teman ini tahu apa yang kita hadapi namun mereka tidak merasai secara emosi apa yang kita rasa.......

Watak mummy...of course mummy nakkan the best to their childrenkan....

Ya Allah kirimkanlah pemuda-pemudi yang beriman dan beramal soleh kepada anak-anakku, kirimkanlah pemuda-pemudi yang sejuk dimata dan hati
kirimkanlah pemuda-pemudi  yang baik mata hatinya
kirimkanlah pemuda-pemudi yang bersifat qanaah
kirimkanlah pemuda-pemudi yang sabar dengan kerenah dunia
kirimkanlah pemuda-pemudi yang baik lisannya
kirimkanlah pemuda-pemudi yang ringan tulangnya
 

 

Comments

Popular Posts