Hidup2 : Kenapa Gagal Unsubscribe

Dah berapa lama aku fening2 lalat dengan Hidup2 ni asal tou up kena potong RM3 samapi mood nak topup jadi hilang ....biasalah mak-mak balik rumah handphone bersepah apa lagi anak2 mula la berekperimen maka lepas tu terima lah media sosial anjuran hotlink yang ampehhhhh...

Entah macam mana hari ni aku terjumpa blog yang memperkatakan hal hidup2 ni ....try hope menjadi ...terima kasih kepada penulis blog sabree..... lepas ni chek kabare pada cik B yang mengalami masalah yang sama suka menyepahkan handphone di rumah bila nak cari, "mana hphone papa...tolong miss call sat", tu dia sora handphone keluaq mai dari bilik abang. He he he memang tak dak privasi langsung.

Ini merupakan entry yang aku target akan jadi sangat pendek dan lebih straight to the point. Entry ini jugak merupakan entry lanjutan berkenaan entry aku yang lepas, iaitu Hidup2 Laman Sosial Untuk Pengguna Maxis/Hotlink.
Walaupun dalam entry tersebut aku telah pun kongsikan cara bagaimana nak unsubscribe perkhidmatan dari hidup2, namun masih ada lagi pengguna yang tak berjaya untuk unsubscribe.
Ada dua cara yang aku dapati boleh digunakan untuk stop servis ini.
Melalui sms
Caranya, taip STOP GB dan hantar ke 26777. Kemudian tunggu sms balas dan ikut arahan seterusnya seperti yang terkandung dalam sms tu.
Melalui internet
Internet disini bukan bermaksud internet yang korang akses dengan menggunakan laptop atau pc. Tapi guna handphone atau mobile phone.
Caranya, pertama sekali pastikan setting internet untuk akses internet adalah Maxis 3G WAP GPRS.
Pergi ke setting phone > Internet Settings > Internet Profiles > Maxis WAP GPRS
Kemudian dari home page internet, taip address ni
http://m.hidup2.com/stop.php
Kemudian akan terpapar laman web tersebut dan pilih unsubscribe.
Korang dah cuba buat tapi masih tak boleh jugak?
Ok macam ni la, aku sendiri pun tak mampu nak jawab kenapa korang dah cuba tapi masih tak berjaya.. Korang telefon la maxis customer support dan mintak diorang ajar macam mana nak unsubscribe ya. Cuba, cuba dan mencuba sampailah korang berjaya.
Aku harap korang akan berjaya la.

Comments

Popular Posts