Bijak Malaysia

Last week aku ke Maybank, staff dikaunter telah prome Bijak Malaysia. Sebenarnya memang kunanti produk ini. Semalam aku telah ke CIMB alhamdulillah semua berjalan lancar termasuklah segala pembayaran kehadapan melalui auto debit. Apa tu bijak Malaysia....nak tahu ke sini. Bijak Malaysia ni umpama simpanan pencen bagi pekerja sektor swasta. Sektor kerajaan pun jika mahu menambah aset dihari tua tidak salahkan. Selain itu ada juga medical covered untuk penyakit tertentu. Berdasarkan daripada pekerja CIMB Bijak Malaysia di bawah Nasional Malaysia Insurance akan berakhir pada hujung bulan ini. Jadi sesiapa yang masih belum mendapatkan peluang ini ..jommm. Ada yang kata aku dah ada insurance tutt....tak apa tak rugi apa2.

Plan aku dan cik B by the age 40's kami mahu mengurangi liabilities dan menambahkan aset. Minggu lepas semasa ke Hospital Putrajaya kami telah singgah rumah sepupu cik B di Presint 14 kebetulah berhampiran rumah Nani ada perumahan yang baru dimajukan ...cik B seolah berminat. Bila aku cadang semua tak ok sana tak ok sini tak ok...so biarlah dia yang tentukan.



 

Comments

  1. saya pun join Bijak Malaysia....

    ReplyDelete
  2. Me too.. xrugi wpun de yg kta cam2 kt aku.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. kalau ta nak berhenti join benda ni, adakah duit yang ta bayar tiap-tiap bulan tu dibayar balik kpd kita?

      Delete
  4. Tahu cara mau cancel.. saya student.. sangat menyusahkan kerana consultant tersebut mengenakan tabungan yang ke akhir hayat.. bukan utk pendidikan saya .. saya MAHU sign out!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts