Cikgu Ramli Md Noh

Semalam 11.26 am terpapar status ini di feed group batch kami.

Assalamualaikum. Bekas pengetua SMJ, Cikgu Ramli Md Noh baru menghembuskan nafasnya yg terakhir pagi tadi. Moga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama2 org yg soleh. Al Fatihah buat Pak Chaq...."
Dan bila aku masuk ke profil Rohaini (Nani) anak kepada Cikgu Ramli ku dapati ramai yang mengucapkan takziah kepada beliau. Cikgu Ramli telah kembali ke Rahmatullah. Seorang anak Kodiang yang amat berjasa kepada anak-anak Kodiang. Semoga Allah SWT menempatkan beliau bersama orang2 yang dirahmatiNYA.

Aruah Cikgu Ramli merupakan pengetua yang sederhana kehidupannya dan amat mengambil berat soal pelajar. Boleh katakan setiap hari beliau akan bertanya khabar kepada pelajar asrama dan beliau akan berbuka puasa bersama-sama pelajar. Aku yakin sifat murninya itu luruh didalam diri anaknya.

Sebagai orang Kodiang aku amat merasa ianya satu kehilangan besar...Cikgu Ramli bukan saja seorang guru malah dialah yang membawa anak-anak di persekitaran Kodiang memenuhi halaman Essemjay. Jazakallah cikgu semoga Allah SWT sentiasa merahmati cikgu.

The list of principals:
  1. Tuan Hj Ramli b Md Noh
  2. Hj Radzi b Hj Hamid
  3. Tuan Hj Md Desa b Osman
  4. Dato' Abd Rahman b Yop
  5. Tuan Hj Shahidan b Abd Rahman
  6. Encik Yahya b Tahrin
  7. Encik Abdullah B Mad Yunus
  8. Encik Rooslee b Ismail
  9. Tuan Hj Abu Seman b Sareh Md Isa

Comments

Popular Posts