My Heart....part 4 (Monday blues)



Buka mata....monday. Malasnya nak bangun sementelah Mat cuti hari ini. Wheezing makin kurang Mat pun cakap bunyinya tidaklah seteruk minggu lepas. Cuti-cuti Pulau Pangkor terpaksa di batalkan aku dalam keadaan bertahan kini. Hari ini ada driver lama betul tak ada driver .....boleh relex & Zzzzz dalam kereta.

Plan B alhamdulillah. Mungkin bulan January 2010 aku akan meneruskan plan B. Insyaallah.

Baru terima sms drp kakak Abah tidak sihat sekarang berada di rumah Kak Ani. Teringatkan abah terutama bila aku dikejauhan sebegini.

Aku seorang yang positive pada setiap insan yang aku kenali. Aku tidak suka bermusuh dan dimusuhi dan aku juga tidak suka mengada2 cerita supaya aku lebih disukai dan membuatkan orang membenci orang lain. Fitnah adalah satu dosa begitu juga umpat keji. Jika kita seorang yang baik kita tidak akan bercerita mengenai keburukan orang lain.Mak banyak mengajar aku mengenai insan. Mak adalah insan yang praktikal. Tiada hasad dengki dalam dirinya dan dia adalah orang yang sentiasa menerima kesalahan orang lain dengan hati yang terbuka tan menyimpan dendam di hati.

Comments

Popular Posts