My Heart...Part 2 (Maha yang kureng maha)



Hari ini Sabtu 4.12.2010, cepat sungguh masa berlalu. Semalam kami sekeluarga ke MAHA. Nothing special out there mungkin aku origin dari kampung jadi Maha tidaklah menarik hatiku. Aku lagi excited jika dapat balik kampung dan dapat melihat secara life segala pokok dan herba. Pulak aku memang bukan orang yang suka tempat orang terlalu ramai sakit dada Dan sesak nafas.



Mengapa kesana?. Berpunca dari aku kebetulan semasa ke Hospital Serdang semalam aku melihat Maha sedikit tertarik mahu melihat apa yang ada di dalamnya. Mat berkali bertanya, "Mama..larat ke", "Larat", ayat biasa jika aku nak ke suatu tempat.



Kami masuk melalui pintu 1 iaitu exit pertama dari LDP jika mahu ke Hospital Serdang. Samapai di parking awam kami menaiki tram yang di tarik traktoe..part ni enjoy sbb aku memang suka traktor dan anak-anak yang kali pertama melihat traktor berjalan juga enjoy. Sampai di dewan A iaitu bahagian bunga-bunga, pokok sayuran, herba dan ikan. Mula penat.

Dari Dewan A kami menaiki rapid KL ke dewan C..kat sini excited sikit. Bahagian ternakan banyak lembu dan kambing di sini. Sesiapa yang tidak biasa dengan bau binatang ternakan pasti tidak tahan di sini tapi aku dan keluarga lebih suka di sini. Pelbagai jenis lembu dan kambing kacukan dapat dilihat di sini. Tapi sedikit pelik kenapa ada lembu kacukan pendek macam "lembu pendek tuttttt". Takkan depa kacuk dengan "lembu tut" tu.....satu yang tak puas toilet....memang tidak logic tempat yang dikerumuni orang toilet yang disediakan amat terhad. Grrrrr. Part ni memang tak suka.


Balik kena beratur untuk naik tram terpaksa dengar bebelan staff on duty. Pak cik kami pun kerja juga tok sah la berletiaq saya tau pak cik dapat extra on Maha nih. Aku paling pantang oeang berletiaq sebab aku bukan jenih suka berletiaq...Peace alam sekitar kurangkan pencemaran bunyi.



Sebenarnya mmg letih. Letih sangat. Lepas makan di Syed aku siap tertidur dalam kereta. Anak-anak semua letih. Macam mana nak normal kembali. Semuanya meletihkan. Batuk kembali semua ..wheezing makin teruk. Bertahan dulu.

Comments

Popular Posts