My Heart...Part 3 (Just @ Home)

Senario hari minggu mengantuk ZZzzzz. Sarapan tertangguh menjadi lunch dan lunch pula menjadi tea. Ini adalah gara2 keletihan di maha semalam.

Sarapan pagi dengan makaroni goreng he he he digoreng special menggunakan dapur halogen yang menang cabutan bertuah masa dinner company hari itu. Kebetulan gas habis semalam dan mat belum sempat lagi refill yang baru.



Pukul 3 baru siap hidangan lunch. Ikan kembung goreng tepung, sayur manis pucuk asim2,umalam selom dan sambal belacan. Hidangan kampung sinonim hidangan ala pida sanglang. Resepi sempoi bagi aku yang kureng pandai masak hanya pandai di mata Mat & anak2 saja.

Hari ini cuaca dingin dan aku memang tidak gemarkan cuaca sebegini. Apatidaknya cuaca sebegini membuatkan aku sukar untuk menafas dan batuk akan bertambah teruk. Alangkah bagus jika aku hanya tahu aku hanya mempunyai asma bukan sakit lain sekurangnya minda aku tidak berfikir teruk mengenai kondisiku ini.

Comments

Popular Posts