Diari Seorang Diplomat: Hikmah yang Tersirat

Semalam on the way to pick up Al Khattab aku turn on IKIM.FM. Drive bersendirian dari Cyberjaya dan memasuki SKVE menuju Saujana Putra kemudian Elite ke Putra Height. Selalu aku ditemani Malisha namun semalam akibat suntikan anak sulung ini demam dan terpaksa ponteng sekolah.

Telingaku tertumpu ke promo buku, Diari Seorang Diplomat: Hikmah yang Tersirat radio IKIM. tak semena air mataku luruh dengan laju tanpa henti bila Isteri Allahyarham penulis buku ini berbicara. Setiap bait tulisan aruah amat menyentuh hatiku.....merujuk kepada apa yang dibaca oleh isterinya pesanan buat anakanda Kekwa.

Hari ini tanganku mula mengoogle...Mawar Nafastari. Orangnya masih muda namun bahasanya dan gaya penulisannya yang matang membuatkan diriku terus ingin mengetahui siapa gerangan penulis buku ini.

Orang jiwanya besar bila sudah tiada masih nampak besar jiwanya. Dicari-cari oleh manusia akan kebaikannya. Dicakap-cakap oleh insan akan kebolehannya. Apa yang aku pasti orang ini hebat semoga Allah SWT merahmati rohnya dan meletakkannya dikalangan mereka yang beriman dan bertaqwa.


Diari Seorang Diplomat: Hikmah yang Tersirat pasti akan menjadi pedoman buat anak2 aruah juga kita yang lain. Hidup ini adalah suatu perjalanan walaupun jasad kita telah pergi namun ketukan-ketukan keyboard yang menyeru kebaikan akan terus bernafas. Buatlah kebaikan ....berilah kebaikan...ceritalah akan kebaikan pasti akan melantun kembali kebaikan.

Comments

Popular Posts