Mengapa Aku tak suka ke Hypermarket



Dulu memang kerja dengan Hypermarket so wajib la buat groceries di hypermatket tp sekarang bye bye hypermarket....beberapa faktor menyebabkan aku malas atau segan bak kata orang kedah nak ke hypermarket.

1. Overspending - aku tak tau la orang lain tapi kalau aku memang ya..konon nak pergi beli susu anak, beras, & bla bla bla dalam RM100 tetapi terbeli entah apa2 ...sebab aku ke hypermarket selalunya untuk meruncit barang lain aku jarang sangat beli disini. Jadi bila dah teroverspend aku jadi sedih kalau sebulan tak per ini berbulan2 jika di accumulated & masuk dalam tabung haji kan dah boleh jadi Hajjah Salina.

2. Majoriti hypermarket di Malaysia milik orang asing....cthnya Tesco (UK - ownernya pula Jews so sesapa yg anti Israel tu fikir abih2 sebelum melangkah masuk ke Tesco), Giant - (dulu milik M'sia tp dah jual pada mat saleh Hong Kong), Carrefour - kalau tak salah France.....kita support M'siannyer bizz buat apa nak support orang asing kan sah sah profit hantar balik negeri

3. Jarak - sekarang aku pilih groceries kat pasaraya kecik di Puchong Perdana ataupun OTK di Puchong Prima...to mom outside nak bagi tau pasaraya PP di Puchong Perdana tu Huggies dia mmg murah...he he he yg lain aku tak la survey sbb As Siddiq pakai huggies saja...paling mahal pun dalam RM32.00. Susu pun murah jugak jika dibandingkan dengan harga dihypermarket. Memang dekat la 2 pasaraya kecik ini dengan rumah berbanding Tesco, Giant & Carrefour.

4. Sesak - aku pantang sesak2 ni memang aku tak suka esp kat Tesco kat area fresh nak kena Q masa nak timbang satu hal belum lagi mamat bangla yang tak reti bahasa suka potong Q...& satu lagi sayur2, ikan & ayam di hypermarket ni memang x fresh ...tak sukaaaaa

5. Tipu harga - Price tag harga lain bila scan harga lain selalu happen di Giant...kalau aku memang akan letak balik barang tu ..ko scan ke tak kerja ko ...ini hak pengguna ..So sesapa yang pergi Giant hati2.

6.Parking - Bab parking Tesco sometimes ok tp tiap kali pi selalu kena bertawaf, Giant Bandar Puteri selalu parking kosong, Carrefour - Puchong Utama, tak suka la design dia menyusahkan customer saja. kalau kat pasaraya PP aku park je depan pasaraya tu & lengang kangkung masuk tarik 2/3 barang bayar & balah...senang dan jimat masa ...mata pun tak rambang.



Comments

  1. hahah.. betui tue cu, sy pun x suka lbh2 lg tesco sbb tesco memisahkan sy & isteri sob3x

    ReplyDelete
  2. ciannya anak menakan chu....salah satu sbb chu nekad resign nih lah dia ....jews & pendapatan subahah ngan benda haram .....arak

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts