Dari hati seorang bernama wanita

Berblogwalking melihat panorama blog2 mereka yang baru mendirikan rumah-tangga, baru beroleh cahaya mata kelihatan bahagia....kelihatan keceriaan dan kebahagiaan jelas diwajah mereka.....tahun pertama ...kedua ...ketiga...ke empat adakah kita dapat mempertahankan kebahagian tersebut dan mungkinkan kebahagiaan tersebut akan berkecai dipertengahan jalan? Semua ini adalah kunfayakun ditanganNya, kita hanya mampu merancang namun yang menentukan hanya Allah SWT.

Siapa mahu melihat rumah tangga yang di bina berbelas tahun berkecai. Terpaksa berpisah dengan anak kesayangan yang selama ini sentiasa diribaan namun siapa dapat menjangka akan ketentuanNYA.

Seorang ibu yang baik sentiasa dihati anak2 walaupun jauh dimata. Suatu hari nanti percayalah ibu2 di luar sana anak2 anda akan kembali mencari anda...kerana kasih sayang yang kita berikan tidak pernah putus sehingga akhirat.


Comments

  1. salam, betul tu......kita hanya merancang tetapi Allah SAW yg menentukan.

    saya tinggalkan pesan : anda di tag, silalah ke..

    http://lizahhamidin.blogspot.com/2011/04/giveaway-dari-nelly-dan-mas-untuk.html

    ReplyDelete
  2. Tiada ibu yang sanggup berpisah dgn anak2 nya..

    ReplyDelete
  3. dulu orang2 tua pernah berkata.. hidup hanya akan bermula selepas kita kahwin.. memula tak faham, yelah masa tu kita rasa kita budak lagi.. bila sedang melalui barulah faham macam mana susah dan senangnya nak membesarkan anak2 dan menjaga family..

    moga kita sentiasa tabah dalam mengharungi dugaan alam perkahwinan... dan moga kekal hingga ke akhirn hayat..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts