Kau Yang Terindah

Apa yang terindah dalam drama slot Akasia Kau Yang Terindah....sebenarnya aku tak ikut sangat cerita ini namun aku tertarik dengan dialog2 di awal slot tersebut....
anugerah terindah dariNYA

Duhai Tuhan....
    Jika dengan melepaskan cintaKu maka aku akan memperolehi kewarasanku..
    Maka biarlah aku menjadi gila seumur hidupku...
Duhai Tuhan...
    Andai aku mampu meminta padaMU disaat ini...
    Aku ingin tanah ini terbuka dan menyelangkuh hidup-hidup...
    Atau hali-lintar keluar dari langit..dan menyambarku hingga ku mati dihadapanmu 
    tuhan...
 Duhai Tuhan...
    Meskipun sudah bertahun dia mengikat tanda cintaku tanpa bahagia..
    Biarlah cintaku tumbuh..Biar ia semakin merekah dan mekar..
    Meskipun aku telah layu dan Mati....

Sebenarnya dalam kehidupan realiti kita sememangnya selalu berdialog sebegini.....

Ya Rabb...Sesungguhnya aku amat lemah
terlalu acap melakukan khilaf
ampuni daku Ya Allah Ya Rahman

Ya Rabb...Kau Maha Mendengar akan bisikan hati ini
Jadikanlah aku insan yang bahagia dan mampu membahagiakan nsan sekelilingku
Jadilah aku insan yang sentiasa memberi
Jadikanlah aku insan yang pemurah

Sesungguhnya hidup ini adalah sesuatu yang terindah bila, dimana, dan dengan siapa kita berada kita masih mampu berdialog dengan Pencipta kita. Tak kira di mana kita tidak pernah merasa sepi kerna kita ada DIA.

Comments

  1. Hello Pida, that is a beautiful portrait.
    Wishing you, hubby and baby all the very best.
    Keep a song in your heart.
    Lee.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts