Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa

Hari ini hari ke 1414 seniorku kak Ina Maswati berada di Hospital Besar Kangar Perlis atau lebih dikenali Hospital Tuanku Fuziah. Status facebooknya hari ini, "Assalamulaikum,semua..hari ni genap 1414 hari Ina kt HTF...Insyaallah,ada hikmahnya Allah menempatkan Ina lama disini...hanya Allah saja yg Maha Mengetahui...", dan di cover timelinenya tertera, “Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa.”.......

Kak Ina merupakan seniorku semasa di Essemjay berkali pulang ke kampung laman masih belum ada kesempatan untukku menjenggahnya. Namun aku sentiasa mengikuti perkembangan kakak seorang ini. Walaupun tidak berkesempatan untuk rapat dengannya semasa bersekolah dulu namun Allah SWT hadirkan dia sebagai inspirasi diri ini supaya lebih kuat, tabah dan berani.

Kak Ina Maswati adalah insan yang dihadirkan Allah SWT supaya kita lebih bermuhasabah dan bersyukur dengan nikmat yang ada disekeliling kita...bukan semua insan mendapat nikmat sebagaimana kita nikmati ini. Pejam mata buang segala keperitan, kesedihan, kekecewaan dan kegeruhan diri......pandanglah hari ini dengan penuh keyakinan diri....setiap kurniaan Allah SWT ada hikmah yang tidak dapat di taksir oleh mata kasar kita. Lebih-lebih lagi kita yg hidup bertunjangkan material dunia.

Ya Allah Ya Rab berilah rahmat kepada Kak Ina Maswati ..muliakanlah dirinya Ya Rab....
 

Comments

Popular Posts