Hypermarket Vs Hospital

Semalam kakak ada koko so aku gunakan route no toll from Cyber to Puchong. Jalan kat Sains Park teruk la sikit yelah masih under construction. Apapun jalan Nusa Putra dah makin baik. Sesampainya aku di trafic light simpang ke bukit Puchong mata ku tertarik kearah satu usaha pembangunan baru..."Tesco akan di buka"
persaing baru HERO & Carrefour Puchong will open soon
  ..... amboi bukan main banyaknya hypermarket di Puchong ni yang sedia ada...3 Giant (2 di Kinrara dan 1 di bandar Puteri, Puchong, 1 Tesco di Pusat Bandar Puchong, Carrefour di Puchong Utama, Hero di Puchong Bt 14 dan satu lagi hero di Puchong Meranti Jaya.
Carrefour Puchong Utama

Tadi bersembang dengan salah sorang pesara tentera yang tinggal di Taman Bukit Kuchai, Puchong Jaya. Dia kecewa dengan perancangan bandar di kawasan Puchong. Sebesar-besar Puchong bukan main banyak hypermarket tapi sebiji hospital kerajaan pun tidak ada terpaksalah warga Puchong menumpang belas Hospital Serdang dan Putrajaya untuk mendapatkan rawatan ataupun bagi yang berkemampuan boleh ke Columbia Asia Medical Center ataupun KPMC.

Beberapa tahun dahulu ada seorang jiran yang juga merupakan senior nurse komplen perkara yang sama...Puchong yang high density tak ada hospital. Kepada YB, MP yang mewakili Puchong take note ya.....Puchong perlukan sebuah hospital .

Comments

  1. skrg ni supermarket merata.kaya sungguh diorang ni yer

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts