Alang (Nadhira Humairaa)


Anak mama ke tiga....Lahir pada 16.09.2002 selepas asar sebagaimana kakak. Jika kakak, abang & Iddiq di lahirkan di Selangor dan KL, Alang sedikit berbeza. Alang lahir secara accident di hospital besar Kangar dan satu2nya anak yang dilahirkan diluar KL dan Selangor. Di namakan Nadhira Humairra iaitu Perkara Yang jarang berlaku (Nadhira) Humairaa (gelaran Rasulullah kepada syaiditina Aishah yg bererti kemerah merahan) sebab itulah kulit Alang Humaira tidak secerah kakak kerana merah sebagaimana namanya. Mata alang pulak sepet siam macam mama.

Lahir dengan berat 3.78kg dan mengalami alahan susu lembu menyebabkan menjadi paling keding dalam family.

Alang antara yang paling cepat bercakap dan berjalan. Dan dia seorang yang petah bercakap & amat tinggi keyakinan diri. Walaupun tidak secerdik kakak namun Alang Humairaa dikurniakan Allah SWT dengan PA yang amat bagus he he he papa dia ckp seni membodek. Daripada kecil alang sudah pandai memuji dan aku tahu ianya datang dari hati yang tulus seoarng anak kecil. "Kakak canthek la mama", puji alang pada kakak.

Mempunyai sentiviti yang tinggi dan mudah merajuk tapi mudah nak pujuk.

Tahun ini alang dah darjah 3 ...Alang makin rajin sebagaimana kakak dan prestasi alang makin meningkat. Lapang hati mama melihat anak2 mama membesar macam ni semoga Allah SWT melapangkan anak2 mama dalam urusan dunia & akhirat dan dijauhi daripada maksiat ...Amin

Comments

Popular Posts