Masak bukan kerja susah


Hari ni sarapan pagi pukul 11....kebetulan nasi & kari semalam masih ada jadi nasi kubuat nasi goreng "ala apa ada" dan kari dibuah cicah dengan roti jala. Breakfast cum lunch....hari ini mendung mula teringin nak meronda-ronda ke perkampungan Dengkil dan Banting namun hasrat terpaksa dibatalkan memandangkan puteri sulung enggan ikut sebab esok ada exam. Jadi melepaklah di rumah.

Tiba-tiba terbau rendang yang dimasak jiran. Mulalah anak=-anak teringin nak makan rendang......memang dah lama tak buat rendang...nampaknya dinner kena masak rendang.

Petang di OTK belek-membelek kuternampak rempah rendang adabi....nampaknya senang kerjaku. balik dirumah kusatukan rempah rendang adabi dengan ayam, tumis bawang dan terus masukkan ayam dan rempah rendang kemudian masuk kerisik..rasanya not bad lepas ini senanglah kerja mama...

Memasak bukanlah kerja susah ....yang penting jangan malas. Pembesaran anak adalah penting dan air tangan ibu serta doa bisa membina ikatan dunia dan akhirat lebih erat dan mesra.

Comments

Popular Posts