Syukur Alhamdulillah

3 hari Atie isteri Uda iaitu birasku admitted di hospital....risau kami semua. Keadaan Atie mengenangkan aku kepada keadaanku ketika hendak bersalin anak sulung. 

Pada mulanya aku dan cik B bercadang untuk visit Atie pada raya ke dua namun terpaksa ditangguhkan kerana Atie telah dipindahkan dari Hospital Grik ke Hospital Tuanku Bainun, Ipoh.

28.10.2012 Keadaan Atie makin serius dari cerita Uda. Kami family SP mulai risau terutama Mak Manis. Sepanjang perjalanan ke Hospital Ipoh dia terkenangkan anak dan menantunya ini. Sebak aku tengok mak Grik dan adik beradik Atie berwajah suram di legar parking wad bersalin takala itu Atie bertarung dengan kesakitan di labour room. Aku seolah dapat merasai kesakitan itu. Anak besar kataku pada Uda Syairi susah sikit kut nak bersalin.
7.50 pm kami dalam perjalanan dari Ipoh menuju Puchong. Berkelajuan 20km/h lebuhraya sesak. Tanganku mulai menekan punat ingin mengetahui berita mengenai Atie. H/Phone berdering...Uda Syairee, "Kak Atie dah bersalin, baby girl"..air mataku terjun laju. "Alhamdulillah". Syukur. 
Pic Juz born yang Uda hantar pada pukul 11.00 pm
Pic 29.10.2012
 Tadi cib B call Uda call bagi tau perkembangan baby dan cik B advice him apa yang patut. Actually aku ada receive call cuma tak sempat nak pick phone. Apapun semua dah selamat tak sabar nak tgok baby ni


Comments

Popular Posts