Lone Ranger - I'm not a hero and have no immunity


Lone ranger macam aku mana ada immunity. Berjuang sendirian. Apapun aku tetap berpegang kepada pesan my ex boss Mr Alan ..."don't be a hero"....silent is the medicine.

Aku sekarang bukan seperti aku yang lepas. Dulu aku out spoken walaupun masih ada saki baki out spoken namun masih dalam keadaan berhati-hati. Why? Don't be a hero. I'm not a hero.

Namun dalam bekerja aku berprinsip buat kerja sebaik mungkin terutama bila terpaksa menggalas KPI department...bak kata my head our KPI base on your collection. Tunding jari di mukaku.

Apa saja yang happen aku anggap dugaan dariNYA. Tak apalah aku tak ada immunity di kalangan insan namun aku masih ada DIA. Dia lebih mengetahui apa yang tidak kita ketahui.

Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu
Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu (lirik lagu ADAMU Najwa Latif)

Sekurang-kurangnya bila tiada immunity aku tahu Allah SWT sentiasa bersamaKU dan aku dapat avoidkan diri dari mengulaq. (he he he ayat provokasi lagi ...sudah-sudah la cut out from your mind, Salina). Actually apa yang happen sama seperti peribahasa "kuman di seberang nampak orang mai mengulaq didepartment sendiri buat tak nampak".....ooopppss ni peribahasa ka. Mengulaq equal dengan membuang masa dan masa uncountable tapi 15 pages paper countable...ooohh patut la aku kena reminder ha ha ha (hang ni salina buat-buat tak paham pulak dah la tak dak immunity). Satu budaya yang agak pelik di cyber masa uncountable.

Comments

Popular Posts