Sesuatu yg tidak kita duga

2 hari lepas terima call dr Odah, As Siddiq babysitter. Aku diberitahu Siddiq muntah tidak berhenti, dia meminta kebenaran membawa As Siddiq ke klinik berhampiran. Aku telepon cik B untu memaklumkan keadaan As Siddiq dan Cik B meminta aku sendiri pulang dan membawa As Siddiq ke panel family Medical Center yang biasa kami kunjungi. Selesai membuat listing debtor report terus aku pulang...8 minit dr opis. As Siddiq nampak lemah dan tidak bermaya. Sesuatu yang menakutkan aku dan suami yelah dulu As Siddiq pernah admit dengan masalah yang sama.....
pucat & lesu

Dalam kepala asyik memikirkan apa yang salah yang aku berikan yang telah menyebabkan keadaan As Siddiq menjadi sebegitu. Kesian anak mama.

Kebetulah telah berada di medical center tersebut aku pun terus mendaftar untuk diriku memandangkan kondisi aku sedikit lemah manakala tangan sebelah kiri mulai sakit dan kebas-kebas. Doktor Fadhilah menyarankan aku bertukar Doktor Pakar Kardio.....katanya padaku Doktor Pakar Kardio lelaki selalu under estimated patient wanita. Bagi mereka peratus serangan jantung pada wanita adalah rendah berbanding lelaki. Kata Cik B mama kena kuat demi keluarga. Doaku...

"diberikan kesempurnaan kesihatan dunia & akhirat di dalam urusan agamaku, dunia, keluarga dan harta. Moga dipelihara aurat dan imanku. Ya Allah jagalah aku dr hadapan, belakangku, kiri, kanan serta atasku...dan aku berlindung dengan keagungan MU agar aku tidak dicurangi dari bawahku".....


Comments

Popular Posts