Aku umpama hama....kecil sekali

Semalam dapat reply drp senior mengenai kak ina....hatiku sebak. Kadang kala kita merasa dugaan yg kita tanggung berat namun ada lagi lebih dasyat dugaannya.

Kak Ina Maswati seorang senior yang aku kenali suatu ketika dahulu seorang yg amat baik dan lemah lembut. Tetiba selepas aidil fitri aku mendapat berita daripada Kak jat mengenai sakit yang ditanggungnya. Ralat rasanya mengapa aku tahu setelah berada di Selangor jika tidak sempat juga aku melawat Kak Ina. Daripada post yg kulontar di laman sosial FB seorang senior menelefon menceritakan keadaan Kak Ina ini kerana ibunya berada di wad yang sama dengan kak Ina.....air mataku bercucuran mendengar cerita senior yang dulunya agak rapat denganku....

"Ya Rabb, kau menunjukkan aku kebesaranMU....apa yang aku lalui amat kecil berbanding hambaMU yang lain"....ada sebab di tunjukkan semua ini.

Terasa diri amat kecil sekali...."Ya Allah ....berilah kekuatan pada Kak Ina & ahli keluarganya dalam menghadapi dugaan ini sesunguhnya Kau maha mengetahui"

Beberapa teman kak ina yang telah melawat ada mencatat kemelut yang kak ina alami....mencari keinsafan

Comments

Popular Posts