Another episod masak ala belasah

nila rupa rebung yg belum di buat gulai

Plannya hanya nak masak tomyam terlupa dengan rebung yang dikirim oleh sahabat smj ART......Sampai di rumah Cik B memberikan bungkusan pink ....he he he rebung idaman kalbu apa lagi dinner mengulai rebunglah. Disebabkan tulang tidak ada maka aku gantikan dengan udang..erm yummy juga. Apa yang penting rebung tu. memang bezz.

jazakallah pada yang memberi rebung nii...semoga Allah memberi rahmat pada ART & family ...
Cik B yang banyak dipengaruhi cara makan orang kubang pasu turut menyukai gulai rebung. Kenangan rebung mungkin menimbulkan nostalgia semasa tinggal di rumah aruah pak ngah Lah di Bukit Tangga.Resepi gulai rebung...actually org Kedah mengantikan nama kari kepada gulai. Di Kedah tidak ada orang panggil gulai lemak tp masak lemak.

Cengcaru goreng sumbat cili menu yang Al Khattab suka..sbb suka ikaan jaket nanti form 1 mama bagi stay kat hostel he he he
 Dinner ni banyak menu yang Cik B suka selain gulai rebung ada kerabu mangga ala somtam he he he tuan-tuan dan puan-puan jika mahu resepinya sila mengoggle Myresepi atau pun type saja menu yang dicari...zuppp akan keluar pelbagai resepi yang kita inginkan. Selain tu ada goreng cencaru sumbat & udang goreng saja.
Kerabu Mangga ala  somtam menu fav cib B....makan tak hingat kalau ada mertua lalu sahih tak nampak

he he he ada orang yang kononnya nak mendiet sbb perut dah makin nemoks tp semalam menambah tak hingat....aku tgok saja padan muka beriya sgt bak diet konon papa dah nemoks kan dah tergigit cili padi yg ada dlm somtam...mcm tu nemoksss tak dak makna.

Comments

Popular Posts