Perkongsian dari hati kehati kaum ibu

Semalam kami sekeluarga menemani Al Khattab menjalani sessi bowling little camp di IOI Ampang Bowl. Selesai sarapan terus menuju ke IOI. Di sana sambil menunggu sempat berbual & berkongsi dengan para ibu2 40an mengenai cara mereka membentuk anak2 Alhamdulillah banyak tips yang aku peolehi.

Mereka adalah ibu2 yg amat perihatin terhadap perkembangan anak remaja dan apa yang mereka lakukan memberi idea padaku dalam membesarkan anak2 yang meningkat remaja.

Kakak dan abang makin meningkat remaja. Ada sedikit perubahan dalam diri mereka sebagai ibu yang amat rapat dengan mereka kadang kala aku bingung terutama dengan abang.

Kakak2 ini tidak hanya menekankan pendekatan sukan pada anak2, malah akademik jua Islamiah pun mereka serapkan. "Anak2 kini berbeza dengan zaman kita", kata salah seorang ibu yang aku kenali sebagai Kak Faezah. Pelbagai pendekatan telah Kakak yang berusia 40an ini lakukan dalam membentuk displin dan menjauhkan anak2nya dari anasir negatif. Sebagai ibu bapa kita kena sentiasa dekat dengan anak2 penerapan addin harus ditekankan dan pengelibatan mereka dalam sukan juga amat wajar di mana gelora remaja mereka dapat diserapkan melalui aktiviti yang sihat.

Berbekalkan panduan dan nasihat mereka Insyaallah selepas cuti sekolah ini kakak, abang dan alang akan terlibat secara langsung dengan beberpa program ....Insyaallah akan kuhebahkan

Comments

  1. dah lama tak exercise.. semalam pun tak pergi futsal.. ada game antara jabatan.. letih dan en. suami taknak temankan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts