Selangor Vs Kelantan .....hijau kuning


Semalam sempat megikuti berita perlawanan Selangor dan Kelantan. Bagi aku ini petunjuk negative yang melanda sukan bola sepak negara. Sampai bawa bom dan timbul pergaduhan ..... Kalah dan menang adat permainanan. Aku bukan nak sokong Selangor. Aku orang Kedah. So far jika Selangor bermain dengan negeri lain tidak pernah perkara sebegini berlaku. Yela..aku satu family jika Hijau Kuning bermain pasti akan turun ke Stadium Melawati. Pasti akan ke stadium Melawati bila Hijau Kuning melawan Merah Kuning.

Bukan mahu bersifat kenegerian namun aku rasa Kelantan patut mentalbiah peminat bolanya supaya lebih bersopan dan menghormati pengadilan. Banyak kali terdengar kekacauan melibatkan peminat Kelantan ini.

Aku harap dan berharap apa yang berlaku di luar negara tidak terjadi di Malaysia...

Comments

Popular Posts