Hambar dan Tawar

Hambar dan tawar.
pic ni tak hambar tp tuan yg mengetuk keyboard ni yg sudah tawar hati

Teman baik pernah berkali berpesan, "sal hang tu hati2 sikit berkawan aku tau hang always positive ttp manusia sekeliling hang bukan macam yang hang sangkakan".

"Salina aku nak pesan ni jangan rapat sangat dengan orang tu dia tak baguih sangat la", pesan teman yang lain yang selalu aku meluahkan isi hati kepadanya. Orang yang baik tidak akan menceritakan luahan hati temannya yang jujur bercerita kepadanya...pause. Clue untuk mengetahui hati manusia sejauh mana dia memegang amanah temannya jika dibelakang temannya dia beriya bercerita kemelut jiwa yang meronta didalam hidup temannya itu.

Teman dan kawan adalah dia subjek yang berbeza.

Tawar hati.

Aku menghormati persekitaran ku. Aku tutupi lohong2 aib mereka sedang banyak perkara yg mereka tidak ketahui yang aku ketahuinya.....

Hambar.

Bila hambar aku menjadi tawar.

Kata cik B, orang yang bijak akan mengelak dari memasuki lubang yang sama dan orang yang bijak akan jadi hambar dengan situasi jelik yang mana akan memesongkan hatinya.

Kata cik B lagi cari yang tenang dan mendamaikan contohnya bersamanya dan anak2.....tak habis2 dengan menjiwang.




Comments

Popular Posts