Sahabat..dedikasi buat Kin, Mak su Suzana dan Normah

Kawan, sahabat dan rakan merupakan orang yang hampir dengan kita yang mengetahui siapa diri kita.....kawan atau sahabat kita tidak akan membuat kesimpulan negative mengenai diri kita sbb mereka benar2 ikhlas dalam persahabatan.

Ada sahabat aku terus kekal bersahabat kerana keserasian dan sifat mereka yang ikhlas dalam hubungan. Ada yang kulepaskan....bukan bermaksud memutuska silatulrahim tetapi ianya sebagai sebahagian dari kerenah yang membuatkan aku sedikit rimas dan jelak bila terus kekal rapat.

Chemistry yang membuatkan kita rapat dengan seseorang kadangkala walaupun baru kekal tetapi kita rasa seolah lama kenal dengan orang tersebut. Dan ada yang sudah lama kita kenal namun disebabkan tanggapan negativenya membuatkan kita menjauhkan diri.

Norul Ashikin Ramli....bff yang kukenal semenjak form 1...banyak persamaan antara kami terutama dalam mencapai cita2. Luv you sis semoga Allah SWT sentiasa melapangkan kehidupanmu dan anakmu. Mak Su Suzana...lama tak bertemu dengan sabahat ini, dia antara yang kerap mengunjungiku di laman pida begitu juga aku kerap kerumahnya di Felda Batu 8. Persamaan aku, kin dan mak su...kami anak bongsu. Normah, sabahat kecilku. Hingga kini aku merasakan dia sahabat teragung. Kenapa? kerana kami banyak berkongsi kisah kecil, angan2 dan impian yang membawa kami kepada apa yang kami nikmati sekarang.

Sifat yang perlu ada sebagai seorang sahabat:
* Ikhlas bersahabat kerana ALLAH
* Redha menerima kekurangan sahabat kita
* Tidak mengharapkan kebaikan atau ada niat yang tersembunyi
* Sabar dan menegur sahabat dengan berhikmah
* Sayang sahabat kita seperti sayang diri sendiri
* Sanggup berkorban demi kebaikan sahabat
* Bertolak ansur dalam sesuatu perkara
* Berfikiran terbuka dalam menerima pendapatnya

Tidak perlulah kita mempertikaikan sahabat kita kerana adanya dia merupakan satu anugerah buat kita.

Comments

  1. wahhh.....tq...tq..tq...kerana menjadi sahabatku merangkap mak menakanku..jasamu diknang

    ReplyDelete
  2. terkejuttt ingatkan sapa ya cempakamelur...nama yg unik

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts