Hari Ke lima Ramadhan 1433

Dah hari ke 5 kita berada di ramadhan yang mulia ini. Alhamdulillah dapat menghadapinya walaupun sedikit lelah almaklumlah dalam kondisi menyusu al waleed.
Gambar hiasan bubur chacha Ateh Sakinah semasa kami berkunjung ke Puchong Utama rumah Uda

Sebagaimana ramadhan yang lepas misi tidak membazir diberi keutamaan selain mengejar bonus yang datang setahun sekali ini. Sepanjang 5 hari aku tidak ke bazar dan cik B selalu aku remind jangan pergi mama ada masa memasak. Anak-anak telah kami didik tidak demand jadi mereka berbuka dengan apa saja menu yang ada tersedia. Anak2 yang tidak demand merupakan anugerah yang mana mereka secara tidak langsung memberi keringanan pada aku dan suami dalam melaksanakan tanggungjawap sebagai ibu bapa.

Semalam sampai ke rumah jam 5.15 petang, bergegas aku ke dapur menyiapkan menu juadah....pukul 6.30 petang semua juadah telah siap di meja...ikan keli goreng bercili, kari ikan tongkol, kerabu taugeh campur tomato ala kedahan dan ikan goreng ...minuman sky juice bertapis he he he minuman healthy tak perlu air manis bagai. Itupun kakak, abang, Alang & cik B bertambah2 nasi. Sebenarnya menu biasa sahaja sebab kami tidak mahu anak2 fokus kepada makanan dibulan puasa.

Comments

Popular Posts