Lone Ranger II

Lone ranger selalu nampak bersendirian namun dia tidak kesepian. Orang mungkin selalu nampak aku selalu sendirian. Dan setiap kali aku berlone ranger mesti ada kaki pancing .....antara ayat intro kaki pancing, "macam pernah nampak, kat mana yer", "are u grad from australia, uk bla bla bla"...ooopps sat aku ni ada rupa obersea grad ka..kompius paling tak boleh blah ayat, "panggil nama lain...kekonon kawan depa". Sebagai insan yang mempunyai prinsip hidup yang jelas kita mampu menepis semua dugaan terutama dari insan yang kurang berhemah seperti kaki-kaki pancing yang suka memancing dalam akuarium..he he he *pinjam wording abang long shaiful iaitu suami pada kak long Hariyati*.

buah hati mummy yg selalu berlone ranger

Apapun dalam melaksanakan rutin sebagai pekerja kita harus tanamkan dalam diri bahawasanya kita ini isteri dan ibu. Ada amanah yang wajib kita laksanakan jangan terpesona dengan helah kaki pancing diluar sana. Dewasa ini kerap kita dengar berkenaan isteri mencurangi suami. Isteri lari dari tanggungjawap keluarga. Jangan biarkan kemodenan dan sosial media menghancurkan nilai diri kita sebagai isteri dan juga wanita muslimah. "Seorang muslimah sejati bukan dilihat dari kecantikan dan keayuan wajahnya semata-mata. Wajahnya hanyalah satu peranan yang amat kecil, tetapi muslimah sejati dilihat dari kecantikan dan ketulusan hatinya yang tersembunyi."

Setelah berkahwin ketaatan kepada ibu bapa berpindah kepada suami. Mentaati dalam perkara yang baik dan harus. Apabila suami menyuruh kepada maksiat tiada lagi ketaatan. Sabda Rasulullah s.a.w:

“Tidak ada ketaatan kepada makhluk dalam perkara maksiat kepada Allah”

Rasululllah bersabda, “Jika diizinkan seorang manusia sujud kepada manusia, tentu aku akan suruh wanita-wanita sujud kepada suaminya”Riwayat al-Tirmizi hasan sahih
Rumahtangga bahagia sebenarnya terletak pada isteri yang solehah. Ia taat kepada perintah Allah dan Rasul serta setia kepada suami yang soleh.

“Wanita yang solehah ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara diri (tidak berlaku curang serta memelihara rahsia dan harta suaminya ) di belakang suaminya, oleh kerana Allah telah memelihara mereka…”(Surah An-Nisa’:34)
Setiap yang berlaku adalah ujian pada diri untuk kita lebih tabah dan lebih bermuhasabah.  

Jangan merasa bangga jika ada menunjukkan minat kerana semua itu adalah hasutan syaitan yang mahu memporakperandakan anak adam. Bahagia itu datang bila kita mensyukuri nikmatNYA dan menjadi insan yang taat dan patut dengan panduan yang diturunkanNYA.

Comments

Popular Posts