Minggu dealing & negotiate .....Alhamdulillah

Alhamdulillah syukur selepas dealing & nego final semuanya dah selesai. Naik semput juga nafas. Namun bersyukur sgt dipermudahkanNYA.

Hati insan itu milik Allah SWT. kadang kala kita rasa gerun untuk berdepan dengan seseorang yang hati kita merasakan kanchongnya orang ni melalui suara ataupun emailnya namun apabila bertentang 6 mata ...nice to meet her & him. Segala urusan dipermudahkanNYA.

Bak kata Ustaz Pahrol bersangka baiklah kepada Allah SWT dan bersihkan hati kita dari bersangka-sangka. Sebenarnya yang buruk bukanlah orang tetapi hati kita yang selalu bersangka buruk pada insan lain.

Weekend yang padat dengan aktiviti anak-anak. Hari sabtu dan ahad Alang humaira menghadiri Kem Smart Solat yang diadakan disurau di taman perumahan kami. Manakala Ahad pula kakak menghadiri Celik Teen anjuran As Sohwah kelolaan anak Prof Muhaya.

Dari dulu aku berpegang pelaburan untuk ilmu akan memberi faedah inner anak2 dalam jangka masa yang panjang. Berbaloi dengan apa yang kami peolehi misalnya abang pulangnya dia dari Kem Tahsin Al Quran selama 2 minggu di Manjung nampak perubahan ketara pada dirinya. Bersyukur pada Allah SWT atas anugerah ini. 

Banyak nasihat dari Prof Muhaya semasa kami di surau annur Country Height Kajang. Dan kali ini kami sekelurgaan mendengar nasihat2nya.

Anak3 adalah cerminan diri kita. Andai cela akhlak anak kita maka kita lah yang harus disalahkan. Sifat dan sifat anak2 datangnya dari asuhan selama mana mereka bersama-sama kita. Kata2 Prof Muhaya amat terkesan dalam diri...Ya Rab ampunilah hambaMU yg selalu khilaf ini.

Comments

Popular Posts