Blogger apakah kita?


"Siapa disini blogger", tanya Prof Muhaya kepada para ibu bapa dan anak2 di program Celik Teen.

Pastikan apa yang anda tulis membuahkan saham diakhirat sana. Terkedu aku bila mengenangkan post-post di dalam blog yang ada kala bersifat lagho....Ya Allah ampunilah hambamu ini.

Orang berjaya di dunia dan akhirat sentiasa memikirkan keberkesanan.....jadikan diri sebagai pemberita yang baik nawaitu kerana Allah SWT. Tetapkan diri dalam zon Allah SWT untuk memudahkan diri masuk ke syurga tanpa di hisab...sentiasakan diri dengan matlamat utama berada dalam wawasan akhirat via Ikim.Fm Islam Itu Indah Prof Dr Muhaya pada pagi ini.

Kan indah menjadi blogger seperti Ustaz Pahrol Mohd Joi, Ustaz Zaharuddin, Dr Harlina dan beberapa lagi tulisan mereka memberi inspirasi kepada setiap yang membaca, membuat kita merenung dan bermuhasabah akan kehidupan kita.

 Tahun depan bertambah lagi series baru...I'm 40's. Biarpun ramai yg tidak menduga akan usiaku namun diri ini sedar akan usia yang kian memamah diri. Terlalu banyak khilaf mengarat dalam diri dan cuba keleraikan dia dengan menyucikan hati. 

2012 banyak memberi input ilmu pada diri lantaran membisik bila-bila masa Izrail akan datang menjemput menemui ilahi. Amanah yg kupegang belum terlangsai dek sifat lagho dan ho ha dengan keseronokan dunia.

Syukur Allah SWT menginspirasikan insan-insan seperti Prof Muhaya, Ustaz Pahrol, Ustaz Amin, Ustazah Norhafizah, Dr harlina dan beberapa lagi nama yang banyak membuatkan diri berfikir dan berfikir. Wahai diri dewasalah...wahai diri dewasalah...wahai diri ingatlah janjimu pada Ilahi...wahai diri tambahkanlah bekalan untuk ke akhirat sana.

Jom sahabat kita berubah kearah mevalue added diri kita agar kita cemerlang di dunia & akhirat.




Comments

Popular Posts