Miss Abah. Mak & pida Sanglang....



Semalam berbuka dengan terubuk bakar ( menu utama)....hari sebelumnya roti jala sebenarnya rindu sangat pada abah & mak & bulan puasa. Sebenarnya menu ni merupakan menu kegemaranku semasa di laman abah di pida sanglang.

Abah adalah seorang yang amat peka dengan makanan. Pelbagai resepi baru akan dicubanya...rindu dengan masakan Mee Hailam abah memang sedap sangat. Mak pula seorang yang amat rajin dan pandai memasak tidaklah seperti anak bongsunya yang asal mahu masak buka tenet cari resepi ataupun calling2 mak atau kakak yang lain bertanyakan resepi.


Ramadhan ini benar membuatkan aku terhimbau kembali kenangan semasa di laman abah. bersama abah & mak berjemaah & bertadarus. Sekarang sudah hampir pertengahan puasa belum sampai 3 juzuk ....lemah betul. Target puasa kali ini at least 15 juzuk ..... hang buat apa???????????....kekhilafan diri

Moga ramadhan aku kali ini lebih baik dari ramadhan lepas....Dan moga aku dapat mendidik anak-anak selari dengan apa yang ditetapkan oleh Islam....dan moga aku dapat pertolongan dariNya.

Comments

Popular Posts