Gejala zina punca kepada kes pembuangan/pembunuhan bayi tidak berdosa



Sebenarnya ini waktu kerja, namun mindaku asyik memikirkan persoalan gejala zina yang menjadi penyebab gejala pembuangan bayi.

Marah....memang marah dengan orang yang melakukan kerja kotor ini. Sudahlah berdosa pada Allah SWT, kepada ibu dan bapa dan kini lagi bertambah dosa.

Sebenarnya aku sudah tidak mampu untuk melihat gambar2 bayi yang tidak berdosa diperlakukan sedemikian rupa. Bahkan aku sendiri tidak sanggup lagi untuk mendengar berita ini yang saban hari makin bercambah. Tidak gentarkan mereka akan hukuman Allah SWT..............Ohhh Ya Allah beginikah peringatan akhir zaman.



Budaya berkinja dan berlibur menyumbang kepada gejala zina ini.

Mengapa perlu pelaku zina ini dilindungi.


Sedangkan dari awal-awal lagi kita umat Islam diingatkan "Dan janganlah kalian mendekati zina; Sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. dan suatu jalan yang buruk.” (Al-Israa’: 32) namun mengapa masih kita berkiblatkan barat menyajikan hiburan tahap maksima kepada sang remaja mentah yang masih tidak dapat memikirkan keburukan dan kebaikan.

Paling sedih golongan ibu-bapa yang membiarkan anak-anak berjauhan untuk menuntut ilmu di kolej mahupun universiti dan anak yang telah bekerja kurang mengambil tahu di manakan anak mereka tinggal, apa yang dibuat oleh anak di masa senggang dan mereka rasakan anak mereka telah matang untuk mempunyai pasangan.

Ohh Tuhan ampunilah hambamu ini....amat takut sekali aku dengan gelodak gejala ini.

Comments

Popular Posts