Cuti kali ini....Hikmah dari ujianNya

Berdering handphone pangillan dari Kedah bertanyakan samada kami pulang atau tidak cuti seminggu ini. Jawapannya "tidak". Pelbagai alasan namun faktor utama adalah kesihatan tidak mengizinkan. 2010 merupakan tahun penuh dugaan. Allah SWT maha mengehtahui apa yang terbaik untuk hambanya.

Malisha puteri sulung sibuk dengan rutin biasanya, tusyen dan membuat ulangan latihan soalan-soalan UPSR tahun-tahun lepas. Di samping itu dia banyak memberi pertolongan kecemasan kepada mamanya terutama di dapur. Jazakallah anak mama......

Khattab umpama pembantu Kakak. Banyak membantu ketika kakak ke kelas tusyen. Memang boleh diharab walau ada ketikanya mulut mama terpaksa membebel sedikit dengan anak teruna ini. Sifat ringan tulang anak-anak mertua banyak dalam dirinya. Alhamdulillah.

Myra sebagaimana kakak cepat matang walaupun sifat main-main membuatkan sesak nafas. Namun mereka semua mendengar kata.

As Siddiq sikecil yang bakal memasuki tiga tahun bulan julai ini makin bijak mengolah kata. Makin nakal dan bijak. Dia umpama kakak tika sebayanya.

Dan sikecil.... moga Allah SWT memberinya kekuatan beberapa bulan lagi untuk melihat dunia. Menjadi insan yang bertakwa disisiNya. Menjadi khalifah yang memelihara amanah agama dan bangsa.

Encik Hubby....sudah jadi chef. Sudah mampu memasak kailan ikan masin, daging black paper, ikan kempung goreng tepung dan air soya. .....






Comments

Popular Posts