Apapun urusan kepentingan keluarga harus menjadi keutamaan.

Semalam agak lewat pulang, ahhh...menunggu dan dalam masa yang sama panggilan dari puteri sulung bertalu-talu diikut panggilan papanya, "ma, u still kat sana lagi, " membuatkan aku makin kelam kabut. Akhirnya orang yang dinanti tiba setelah jam menghampiri pukul 7 petang. Menyelesaikan urusan dan terus meluru ke kereta serta memecut ke arah kediamanku.

Sesampainya di taska, puteri sulung nadhira tiada, pasti aku terlupa dia telah memohon kebenaran untuk kerumah temannya juga teman keluarga kami (kedahan).

Al khattab, persis bapanya memegang tanggungjawab mengambil alang di sekolah. "Macam mana alang ari ni, " tanyaku takala mreka berdua memasuki kereka. "Alang ni mama degil, tak nak dengar ckp abang", luar Al Khattab. Aku tersenyum, kerna kutahu sayang Al Khattab pada saudaranya amat kental dan kuat sebagaimana papanya. Dek kerna itu jika didenda saudara-saudaranya dia akan meminta maaf dan ampun agak denda dikurang atau dihentikan.

Pagi ini takala keluar bilik, mereka telah berada di depan TV, Malisha masih pengsan dibilik kerana keletihan merentas desa semalam. As Siddiq sibuk dengan papa mungkin melepaskan rindu.

Comments

Popular Posts