Impian, harapan dan cita-cita

Setiap insan mempunyai impian dan mengharapkan impian tersebut menjadi kenyataan. Berbekalkan impian kita mampu bergerak kehadapan untuk menjadikan ia suatu kenyataan.
Jika dulu aku mahukan tempat yang tinggi kerna kesukaanku menikmati neon-neon berkelipan di malam hari. Juga panorama dari atas sememangnya indah sekali. Dek kerana itu 10 tahun lepas aku dan suami mengambil keputusan membeli property ini.
Namun kini aku jua inginkan hamparan rumput hijau untukku berpijak dan kumahukan pokok-pokok renek disekelilingku. Aku rimas dan letih dengan keadaan kini yang memerlukan kami menggunakan lift untuk ke rumah. Begitu jua putra-putriku. Kolam renang sudah tiada makna bagi mereka yang kian meningkat usia.
Dalam kotak fikiranku ....mungkin 3 tahun lagi ..aku sudah memerhati beberapa kawasan perumahan yang sesuai, berdekatan masjid, sekolah ....

Comments

Popular Posts