Pesan memesan nasihat menasihati

" DEMI MASA. SESUNGGUHNYA MANUSIA ITU BENAR-BENAR BERADA DALAM KERUGIAN, KECUALI ORANG-ORANG YANG BERIMAN DAN MENJALANKAN AMAL SOLEH DAN SALING MENASIHATI SUPAYA MENTAATI KEBENARAN DAN NASIHAT MENASIHATI SUPAYA MENNETAPI KESABARAN." ( AL- ASHR: SURAH 103: AYAT 3)

Pesan suami, "jgn diingat perkara lalu yang mungkin menimbulkan ketegangan jiwa tp pandanglah masa depan yg penuh dengan keceriaan". Jazakallah, aku akan ingati dan silatulrahim akan sentiasa dipelihara. Satu perkara yang amat aku kagumi tentang dirinya. Nasihat itu merupakan kekuatan dalam mengapai kehidupan. Lelaki dan pemimpin. Keegoan wanita membuatkan diri mereka mudah melatah lantaran kurang keimanan membuatkan ramai yang rapuh dalam membuat keputusan. Maka tidak hairanlah mengapa Rasullullah SAW menyatakan bahawa ramainya penghuni neraka adalah wanita. Nauzubillah.
Pesan mak, seburuk mana suami atau bapa jangan diaibkan dengan cerita-cerita kepada sahabat-handai, jiran taulan mahupun saudara. Peliharalah harta dan peribadi mereka selagi tidak ada perkara yang dilakukan melanggar perintah Allah SWT.

Comments

Popular Posts