Aku di balkoni itu!!!

Terasa amat lama aku tidak menghabiskan masa di balkoni rumah, kesibukan dengan majlis walimatulurus membuatkan kami sekeluarga terkejar-kejar ke Pahang dan Kedah sepanjang cuti persekolahan lepas. Ahh masih dengan lelah kepenatan walimatulurus.
Berada di balkoni seperti jua berada ditengah sawah di Sanglang sana. Menikmati panorama sebahagian Puchong dilatari neon-neon sepanjang LDP serta sebutir bintang berkelipan di angkasa raya ditambah lagi sekali sekala cahaya kapal terbang menanti isyarat mendarat KLIA membuatkan segala kepenatan hilang seketika. Jika cuaca cerah lakaran pencakar lambang kemodenan kota KL akan dapat dilihat drp balkoni ini. Begitu jua dengan kota judi yang disimbolkan sebagai kota keriangan Malaysia. Lambang keteguhan ringgit Malaysia di paparkan dengan mercu hypermarket serta deretan pejabat sepanjang LDP memeriahkan bumi Puchong yang dahulunya cuma terkenal dengan lombong-lombong dedah, estet-estet kelapa sawit serta getah dan buayanya. LDP tidak pernah sunyi dengan mobil biarpun dihujung minggu. Sesekali mataku menerawang ke deretan perumahan mewah yang dibangunkan oleh IOI di atas penghung bukit Bandar Puteri Puchong.
Dahulu tika di laman abah aku kerap memerhatikan langit di malam hari. Amat aku kagumi limpahan butiran bintang yang diburujkan. Saat malam dilimpahi cahaya sang rembulan penuh amat kurindui. Dek kerana itu hingga kini jika menjelang purnama penuh akan kulapangkan langsir dijendela biar cahayanya menerus masuk ke kamar.

Comments

Popular Posts