Raya Raya 1435 Part II

Tahun ini selera makan agak kurang maklumlah ada isi dan ada jemputan yg terpaksa tak pergi maaf sgt orang yang menjemput...

9 Aug 2014, pagi-pagi kami telah menuju ke Univ Sains Islam Malaysia di Nilai menghantar Myra menghadiri Seminar UPSR dan disana kami bertemu dengan ex-school mate aka jiran kami semasa di Puchong Jaya iaitu Azemi dan Kak Yang Nazriah. 

Balik dr Nilai terus kami singgah Taman Puchong Prima. Rumah pertama kami hadiri kalau tidak salah aka jiran yang tinggal di Puchong Prima....rumah Yan Ali. Tiba-tiba cik B suka dengan suasana taman perumahan tersebut dan kebetulan ada owner yang nak jual jadi cik B dah mula berkira-kira nak minta cancel booking rumah yg telah kami buat di Ceria Resident, Cyberjaya, "susah sangat papa nak tinggalkan Puchong ni, Puchong ni mindle of city", mcm-mcm alasan dia. Sebenarnya harga tidak jauh beza cuma keluasan rumah di Puchong Prima yg buatkan cik B beriya yelah anak ramai kan. Rumah sekarang OK sebenarnya tak la sempit dengan keluasan 1000++ psf still ok cuma bila usia menginjak 40an rasa mcm nak tinggal rumah landed.

Raya versi kami ...pertemuan di Nilai ...couples of essemjian
Malamnya selepas mengambil alang Myra terus kami menuju ke SS19, Shah Alam...rumah terbuka aka perjumpaan keluarga. Anak-anak memeng suka ke rumah Tok Njang depa yelah Tok Njang mcm Mak Tok depa di  Pida kalau masak memang sedap.

Ex Aspura dgn ex warden essemjian 
 Kenangan paling indah raya tahun ini dapat berjumpa cikgu English aka warden asrama iaitu Sir Hamdan...Syukran Ya Allah. Alhamdulillah Sir dan isteri sihat walafiat.
Ex aspuri dan aspura dgn Sir Hamdan
Ex Tescorian & Ex K&S at The Gilmore Girl house
Rabu, 13.08.14 Kakak bercerita Pak Dollah bagi tahu Kak Jija buat open house disebabkan dia beriya nak pergi jadi pada 23.08.14 mama dan papa sampailah di Saujana Rawang. Cantik rumah sis Gilmore Girl ni mcm tuannya..actually aku suka modern design rumah ni.....Alhamdulillah tahun ini akhirnya dapat bersua muka dgn Kak Ani dan Pak Nam. Sebenarnya dah lama berkeinginan nak bertemu mereka. Suka cara mereka mendidik dan jaga anak-anak. Orang bandar yg tidak dibandarkan adap terpelihara maruah terjaga.....peribahasa baru 
Balik dari Saujana Rawang terus kami ke Presint 14, Putrajaya perjumpaan keluarga aka open house. Amat meriah dengan kepulangan ahli keluarga Mail dari Jepun ....anak2 tertarik dengan kimono yg dipakai oleh saudara2 dari Jepun. Perjalanan dari Saujana Rawang-Putrajaya buatkan mama keletihan
Pak Lang, Mail & Faisol ..adik beradik cik B dari sungai Pasiaq SP
Truly 1Malaysia family
House Warming aka open House aka perjumpaan Adik Beradik
24.08.2014...sebenarnya ada jemputan dari aka jiran iaitu Min tapi pagi2 lagi kami telah menuju ke Kota Putri Sungai Buluh iaitu rumah Angah anak Abang Li dan Kak Minah. Seronok jumpa anak-anak menakan juga abang dan kak ipaq. Masa ke rumah angah kami bawa sekali adik cik B dan isterinya Atie..."ni semua anak2 menakan kak na..nak cam adik beradik kak na tang pipi yg ada pingpong atau teloq ayam dan mata panjang sepet"...ciri2 genetik keluarga.

Ingatkan dah habis jemputan2 maklumlah Shawal akan berakhir hari ini ttp semalam cik B cakap.."ma ada jemputan dari org negeri sembilan 30.08.2014 sabtu ni..."...Jemputan seorang sahabat baik dari Pusat Bandar Puchong, InshaAllah kami akan sampai.









Comments

  1. Assalamualaikum kak...lama tak menyinggah..ehehe

    http://www.rahatonazirah.com/2014/09/the-versatile-blogger-award.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts