Ini aku....

A tidak B pun tidak malah C pun tidak....?

Aku pohon maaf & aku tidak akan terlibat secara langsung dalam memanipulasikan budaya kurang sihat yg berleluasa kini. Siapapun mereka sebagai insan berakhlak andai tidak tahu kesahihan berita jangan kita sebarkan berita tersebut. Itu prinsib yg aku pegang.

Aku lebih tenang berkecuali..mengapa? Aku ada sebab tersendiri....Islam adalah Addin iaitu satu cara hidup dan kepalanya adalah solat. Seandainya kita pegang Addin maka kita akan menjaga akhlak kita sebagai orang Islam.

Kita gah gah tentang islam namun kita tidak menjaga lidah, kita tidak menjaga hati saudara seagama dan tidak menjaga adap2 yang sepatutnya seorang mukmin jaga.

Jangan kita menjadi seperti ada orang agama ttp tidak beragama....praktikalnya jauh drp pendidikan agama yg dipelajarinya. Namun ada org tidak ada latar belakang agama ttp mempunyai kehendak beragama tinggi. Orang ini akan upgrade program dalam diri menjadi seorg mukmin sebenarnya.

Islam is what you see tulah what you get....pandanglah Islam secara keseluruhan bukan secara picisan.


Comments

Popular Posts