Alfatihah Muhammad Amir Hadi ...amanlah rohmu di sana

Semalam jam 11 lebih sepatutnya kami bergerak ke Kuala Ketil namun menerima text drp abang li Puchong..."anak abang adi meninggal", aku terus menekan punat dial menelepon abang lie untuk kepastian. "Hangpa dok mana ..lani" tanya bang li..."Sungai Petani", jawabku "baguihh abang adi baru bawa anak dia pi Hospital SG Petani...sambung abang Hadi. Aku dan Mat terus bergegas ke Hospital Sultan Abdul Halim Sungai Petani namun apabila tiba di sana kami di khabarkan meraka telah kembali ke Merbok apabila post mortem jenazah selesai.

"Macam mana papa..kita nak pi kola ketil ka...merbok", tanyaku pada Mat. "Mati lagi berat.." ujarku lagi. Dan setelah memberitahu mertua dan adik ipar, Yusni yang juga kenalan rapat abang Hadi kami bergegas menghala ke Merbok.

Kak Maziah & abang adik adalah bekas jiran kami. Kami bertambah rapat disebabkan satu negeri dan kebetulan suami serta adik ipar mengenali mereka. Anak mereka Muhammad Amir Hadi sebaya dengan Humaira (Alang). Sebak bila melihat wajah cengkung Amir amat berbeza sekali. Wajah amat tenang dan inilah wajah penghuni syurga.

Kak Maziah kelihatan sedih. Naluri seorang ibu. Dan abang Hadi kelihatan tenang begitu juga Naim anak sulung Kak Maziah...

Comments

Popular Posts