Rumah oooo Rumah

Dulu masa di kampung abah mmg tak suka dengan konsep rumah bertingkat mcm di bandar, yelah di kampung ..laman luas rumah pulak terletak ditengah2 laman. Tenang dan tak ada gangguan.

Balik rumah minggu lepas...."mama, kakak rhasa leaking la bathroom org atas", aduhai ..aku pun bergegas ke maintenance opis untuk membuat aduan. Budak yang menjaga maintenance bersikap acuh tidak acuh. huuuhhh...JMB. Berbeza semasa pengurusan dibawah developer bila mengadu cepat saja tindak balasnya.

Tetiba aku rhasa macam dah bosan tinggal di rumah sebegini..privasi mmg la tp di saat usia makin meningkat ini aku rhasa perlukan kediaman landed. Berbeza dengan dulu aku & cik B memilih kediaman ini kerana terpengaruh dengan kediaman yg kami sewa di Pantai Hill dan Vista Angkasa. Semalam cik B emailkan full settlement rumah yang kami diami sekarang. Lega hati. Makin mengurang liabiliti. Mula la aku memasang angan...namun kawasan yang aku angankan tu harga rumah terlalu tinggi..rasanya susah nak dapat approval cik B....aku sudah beberapa kali kekawasan perumahan tersebut...gated home & aku amat berpuas hati dengan security dan landscape di kediaman tersebut. Seperti yang kami rancang dahulu rumah seterusnya biarlah berdekatan dengan masjid dan sekolah...itu yg cik B inginkan supaya senang di fasa akhir ni kami berulang alik ke masjid. Tu la bermacam kena fikir anak makin dewasa ...pasti nanti fikirkan soal kenduri kendara....ermmm

Comments

Popular Posts