Jagalah Allah, maka pasti Allah menjagamu, jagalah Allah pasti kau akan menjumpai-Nya dihadapanmu. Apabila engkau meminta maka mintalah kepada Allah dan jika engkau meminta pertolongan maka mintalah pertolongan kepada Allah

Rasulullah SAW pernah berkata kepada seorang sahabat,

"Wahai anak kecil sesungguhnya aku ingin mengajarimu beberapa kata, jagalah Allah, maka pasti Allah menjagamu, jagalah Allah pasti kau akan menjumpai-Nya dihadapanmu. Apabila engkau meminta maka mintalah kepada Allah dan jika engkau meminta pertolongan maka mintalah pertolongan kepada Allah….” – Hadis Riwayat – Tirmidzi

Menjaga ALLAh itu bermaksud menjaga haq ALLAh. Iaitu menunaikan segala apa yang telah ALLAh perintahkan dan manusia wajib mengerjakan. Mendekatinya, tidak kira semasa anda susah dan senang. Mendahulukan ALLAh tidak kira di mana anda berada.

Pagi tadi semasa memandu aku sedikit letih & mengantuk. Sampai di exit perkarangan ofis aku terlelap bila tersedar aku di lane bertentangan mujur van hotel dari arah bertentangan perasan dan membunyikan hon....entahlah kalau tidak aku tidak pasti bagaimana keadaan diri ini. Bila dikenang semula tanpa penjagaan Allah SWT pasti aku terlibat dalam kecelakaan pagi tadi. Allah SWT banyak membantu dan memberi perlindungan padaku insan yang lemah ini.....Syukur padamu Ya Rab

Comments

Popular Posts