Mysanglang.blogsport can't access

Thursday, August 16, 2007

Mysanglang.blogsport can't access
16/8/2007 mysanglang tidak dapat dibuka. Mujur sekali saat sebegini aku masih bercuti dan masa yang ada ini kugunakan untuk blog yang lain. Dalam kesibukkan melayan kerenah sang putra dan putri jua kertas kerja yang memerlukan rujukanku agak sukar mencari celahan masa tersebut.Hari ini seawal pagi, sementara sang putra dan putri masih nyenyak dibuai mimpi aku mulai blog baru pidasanglang. Pida Sanglang tempat kelahiranku. Kedah Darul Aman negeriku. Agak nampak kenegerian. Itulah semangat assobiah yang masih wujud dalam diri biarpun lebih dari sepuluh tahun aku mencari rezeki dibumi merah kuning ini. "Kedah menang piala FA", beritahu suami. Semangat bola dan penyokong Kedah tidak dapat dipisahkan. Mengenali suami membawa aku dengan pengenalan padang bola, stadium, pasukan Kedah, Liverpool dan terkini hobi terbarunya futsalKoridor utara yang membabitkan negeri hijau kuningku sedikit sebanyak mengembirakan hatiku sekurang-kurangnya tidak ramai anak-anak kedak keluar meninggalkan ayah bonda demi mencari rezeki di negeri orang. Kemajuan industri berteknologi tinggi mulai kelihatan di Kedah. Ada beberapa teman sudah mulai membuka langkah kembali kegaggang. Akupun jua mengintai pekerjaan di persekitaran Kulim dan Tanah Merah. Aku ingin pulang.Kepada sang putra dan putri kukhabarkan, kita akan balik ke Kedah. Itulah perancangannya.
Posted by pida_sanglang at 5:52 PM

Comments

Popular Posts