I'm back....Renewable energy

Setahun telah berlalu....dan setahun juga tiada lagi panggilan dari 014 XXXXX. Kalau tak every morning abah akan call dan bercerita ....something I really missed. Since kecil memang suka bercerita esp pada abah sebab dia pon jenis bercerita. Dia kenal semua kawan dari sekolah rendah sampai kepada kawan2 tempat kerja.... bila call atau balik kampung dia akan tanya ..."haa si anak hj yg duduk aloq gunung tu apa cerita", "anak sareh kg darat dok mana lani", "mak su yg duduk batu 8 mengajaq mana". Kalau jumpa kawan2 lelaki atau perempuan dia akan ramah bersembang.

Banyak perkara happen duration a year...... renew me to a new person. 

Sekarang mak uzur. Actually sepeninggalan abah sebulan selepas tu mak hanya terlantar. Yaaa she lost a part of herself.

2019...rumah kami kekurangan rakyat....hahaha, Abang di maahad dan kakak masuk matrikulasi. Banyak benda berubah misalnya kami kena selalu ke Perak disamping kerap jugalah ke Klang. Alang sibuk dengan aktiviti sukannya kemudian merdeka dance kini yang terbaru katanya nak masuk projek sains. As Siddiq dengan lego, hafazan yang makin bertambah dan another language class coming soon insyaAllah. Al Waleed hari tu sehari masuk kindergarden tp cikgu cakap dia tak pandai terima arahan jadi masih lagi dia dengan ibu Odah insyaAllah dia akan ke Little Chalip tahun depan. As Suffiyan...klon Al Khattab masuk 2 tahun hujung bulan ini. 

Move on. Dalam hidup ini bukan saja lesen kena renew....jiwa dan hati pon kena renew. Renewable energy.....energy untuk terus move on kearah keredhaan Allah SWT.





Comments

Popular Posts